Klantenservice
Staat uw antwoord er niet tussen? Neem dan gerust met ons contact op!
Bestellen
U kunt onze produkten bestellen via onze webwinkel, via de e-mail of tijdens een telefoongesprek met ons. Wij zijn gevestigd in Geldrop. Door uw bestelling geeft u te kennen dat u met de leveringsvoorwaarden akkoord gaat. Tijdens het bestelproces in de webwinkel komt u een extra berichtruimte tegen waarin u een opmerking kunt plaatsen.
Nadat u een bestelling heeft gedaan, ontvangt u binnen twee werkdagen een bevestiging per e-mail.
De bestelling is na deze bevestigings-email pas definitief.
In geval van een duidelijk foutieve prijsstelling is de Wijde Wereld niet verplicht de meubels te leveren.Van bestellingen van produkten op basis van foutieve prijsstelling, krijgt u binnen 48 uur na uw bestelling bericht. Eventuele daarbij gedane betalingen worden binnen 48 uur geretourneerd.
Betaling
Via onze webwinkel kunt u de door u bestelde produkten afrekenen via Ideal. NIEUW: Liever niet in één keer het hele bedrag betalen, maar wel bestellen? Laat het ons even weten, dan kunt u bij bestellingen vanaf € 300 volstaan met een aanbetaling van 20%.
De restantbetaling betaalt u een aantal dagen vóór aflevering van uw produkt(en). U krijgt hiervoor een email toegestuurd.
Verzendkosten
De genoemde prijzen bij de produkten zijn incl. BTW en exclusief verzendkosten.
Voor de meubels hanteren wij transportkosten afhankelijk van de grootte van het meubelstuk. Tijdens het bestelproces wordt de prijs hiervan aangegeven. De meubels worden in pakketten bezorgd (ongemonteerd) op de begane grond. De pakketten kunnen ook door de klant zelf bij In de Wijde Wereld worden afgehaald. Indien de klant hiervoor kiest, moeten evt. retourmeubels of delen daarvan (bijv. ivm schade) ook door de klant zelf worden geruild. Vanaf een besteding van € 250 zijn de bezorgkosten gratis.
Bezorgen van meubels geldt voor Nederland met uitzondering van de Waddeneilanden. U kunt de kosten hiervoor bij ons navragen. Bezorgen in Belgïe en Duitsland is ook mogelijk. Prijs hiervan wordt op aanvraag gegeven.
Bij bestellingen onder de € 250 worden € 25 transportkosten gerekend. U kunt bij de bestelling zelf aangeven of het om een postpakket gaat of om een transportpakket. De meeste meubels kunnen niet per post verzonden worden omdat de pakketten te kwetsbaar zijn en het meubel erin kan worden beschadigd. Neem bij twijfel even contact met ons op (040-2027828).
Wij hanteren voor onze kleinere produkten de geldende tarieven van de TNT voor de verzendkosten Nederland, Belgie en Duitsland.
Een lamp, kapstok, dierenkop, etc. wordt als pakket verstuurd. De kosten hiervan zijn € 6,95. Wij verzenden via TNT post. TNT bezorgt in de regel de volgende dag, mits het afleveradres binnen Nederland is. Wij sturen u een e-mail zodra uw bestelling wordt verzonden.
Voor de kleinere produkten (tot 10 kg) geldt het TNT-verzendtarief van € 6,95.
Kleinere produkten kunnen ook in Belgie en Duitsland worden bezorgd voor het geldende TNT-tarief.
In principe zijn de prijzen in de webwinkel afhaalprijzen tenzij in de advertentie duidelijk wordt aangegeven dat bezorgkosten bij de prijs zijn inbegrepen.
Levertijden
Meubels: De meubels van Bopita, Coming Kids, Happy Baby, Diss hebben wij niet direkt op voorraad.
In principe kunnen we vrij snel leveren. We zijn echter wel afhankelijk van de voorraad bij de leverancier. Over het algemeen ligt de levertijd voor meubels en accessoires tussen de 1 en 3 weken. Het kan wel eens langer duren, vooral bij nieuwe produkten. Wij zijn hierin afhankelijk van onze leveranciers. Stuur ons een vraag via de app bij twijfel over de levertijd via 06-48133009.
Na uw bestelling krijgt u zo spoedig mogelijk te horen wanneer de bestelling geleverd worden.
Als u de meubels later geleverd wilt krijgen, dan is dat geen probleem. Dit kunt u aangeven bij uw bestelling.
Meubels worden bezorgd tot de eerste voordeur van uw huis of appartementengebouw (alleen begane grond). Wij verwachten dat u zelf zorg draagt dat de meubels (pakketten) naar binnen of omhoog gebracht worden. Als u reeds bij ontvangst beschadigingen ziet aan de geleverde pakketten, dient u direct van deze beschadigingen foto’s te maken waarbij ook op de foto de stickerinformatie is afgebeeld. Deze informatie is nodig om eventuele vervangende serviceleveringen in gang te brengen.
Onderhoud
Massief houten meubelen worden geproduceerd uit zo goed mogelijk geselecteerd massief vuren-, berken-, essen- of grenenhout, waardoor een product ontstaat dat leeft. De uiterlijke kenmerken hiervan zijn lichte kleur- en nerfvariaties. Het massief hout kan reageren op vocht en temperatuur verschillen. Scheurtjes en naadwerkingen kunnen en mogen om deze redenen optreden en verminderen niet de waarde van het product. Omdat dit bij massief hout niet te voorkomen is, kunnen wij dit niet als klacht in behandeling nemen. Voorkom echter wel plotselinge temperatuur verschillen en plaats het meubel niet te dicht bij warmtebronnen of in direct zonlicht.
Bijzondere wensen
Heeft u een bijzondere vraag of wens met betrekking tot de bestelling.
U kunt vooraf even contact opnemen.
Telefoon: 040-2027828 óf mail naar info@indewijdewereld.nl
In de Wijde Wereld streeft naar een goede service en tevreden klanten. Hierbij horen een persoonlijk contact. Neem vooral contact met ons op als u vragen of opmerkingen heeft. Na 17 jaar ervaring in onze winkels in Leende en Geldrop kunnen we u met veel goede adviezen helpen!
In de Wijde Wereld heeft het recht haar leveringsvoorwaarden ten allen tijde te wijzigen.
Heeft u een klacht?
Meld dit dan via ons emailadres info@indewijdewereld.nl. Foto’s van beschadigde pakketten en onderdelen en van de handleiding kunt u als aparte jpeg-files als bijlagen bij uw email voegen. Ook via onderstaand formulier kunt u ons informeren zodat we u hier spoedig mee kunnen helpen.